Martin Logan

Accuphase


Sinds 1982 zijn we al dealer van dit met de hand gemaakt merk uit Japan. Door de jaren heen hebben we duizenden liefhebbers blij gemaakt met een Accuphase.


Beschrijving Accuphase

De apparatuur van Accuphase is gemaakt met als enige, en meteen ook het meest belangrijke doel, high fidelity (HiFi) geluid. Dit is ook hoofdzakelijk de reden dat producten van Accuphase lang op de markt blijven. Het mooie van Accuphase is hun gedachtegoed wat duidelijk naar voren komt. Accuphase al jaren vast aan hun gedachtegoed wat betreft betrouwbaarheid, compromisloos ontwerpen in combinatie met een tijdloos en vertrouwd design. Het uiterlijk is stijlvol, elegant en robuust en is al jaren vrijwel ongewijzigd waardoor het merk vasthoudt aan de vertrouwde uitstraling waar liefhebbers al zoveel mee hebben.

Dus waarom zou u voor Accuphase kiezen? De producten van Accuphase zijn met de grootste zorg samengesteld en staan bekend om hun muzikaliteit. De versterkers zijn zodanig gemaakt dat ze met gemak lastige luidsprekers kunnen aansturen zonder tekort te schieten in vermogen. De opgegeven specificaties ogen wellicht wat bescheiden, maar de prestaties liegen er niet om. De versterkers zijn in staat om op zacht volume met gemak heerlijk muziek te maken. 

Het merk heeft een uitstekende reputatie als het aankomt op kwaliteit. Zo zijn er nog steeds producten van hun eerste lijn die nog in gebruik zijn. Hun modellen blijven beschikbaar voor meerder jaren, soms zelfs voor meer dan 10 jaar! 

Waarom Accuphase

Wat ook erg opvallend is, is het proud ownership van vrijwel alle Accuphase bezitters. Zodra men een component wil vervangen voor een nieuw product, wordt dit vrijwel altijd een Accuphase product uit een hogere of nieuwere serie. Daarnaast zien we vaak dat de producten in onberispelijke staat zijn en dat zelfs verpakking en toebehoren bewaard zijn gebleven.

Stukje geschiedenis

Accuphase is een Japans bedrijf in Yokohama, opgericht in 1972 door ingenieur Jiro Kasuga die voorheen werkzaam was bij Kenwood. Hij was het niet eens met bedrijfsvisie naar aanleiding van de opvolger van de High-End Supreme 1 unit (1967). Hij huurde ingenieurs in van andere vooraanstaande merken als Marantz en Luxman en begon Kensonic, met Kenwood als mede-eigenaar. De eerste producten werden onder de naam Kensonic geproduceerd en konden rekenen op positieve kritieken in de pers. 

Bij het tienjarig bestaan werd Kensonic omgedoopt tot het hedendaags Accuphase. Een samenstelling van de woorden Accu (accuraat) en Phase. Phase staat op zijn beurt weer voor het meest belangrijke binnen audio-techniek, een verwijzing naar geluidsgolven. Een hele passende naam volgens het merk zelf.